Бойната или черната пропаганда допуска всяка промяна на реалните факти за решаването на задачите на пропагандата. Това е ефикасно оръжие с единствена цел да прецака мозъка на противника.
Метод на "гнилата сельодка". Метод на "преобърнатата пирамида". Метод на "голямата лъжа". Принципа "40 на 60". Метод на"абсолютната очевидност".
Всички тези методи и техники вие също ги знаете . Просто не осъзнавате това.
Метода на гнилата сельодка работи така.Подбира се лъжливо обвинение или новина, максимално скандална.Целта съвсем не е това обвинение да се докаже.А в това да предизвика широко публично обсъждане на несправедливоста.Човешката психика е устроена така че щом обвинението стане достояние на публично обсъждане, неизбежно се появяват "защитници" и "противници","знаещи","експерти побеснели обвинители и яростни защитници на обвиняемия.Независимо от своите възгледи защитниците и обвинителите допринасят да се разнесе миризмата на гнилата сельодка
Такъв беше случаят с убития при рикошет арабин.Тази новина беше нарочно леко манипулирана и половинчата.Тя излезе в много сайтове и предизвика бурни дискусии.Миризмата на сельодката се разнесе максимално.Целта на руската пропаганда беше да се предизвика загриженост към Европа и омраза към арабските имигранти.Най интересното беше, че успяха да предизвикат у русофилите хем омраза и отвращение към гейска Европа, хем същевременно голяма загриженост и любов заради ислямизирането на европейците и подмяна на генфонда.Значи пропагандата е велика работа, щом може да съвмести едновременно две взаимоизключващи се чувства в един човек.Това разбира се не може да се случи при всички хора.
Методът "40 на 60" е измислен още от Гьобелс.Тук 60% от информацията е в интерес на противника.След като спечели доверието ,останалите 40% са дезинформация..
Методите на 'черната пропаганда" въздействат на такова дълбоко психологическо ниво, че след това въздействието и не може да бъде премахнато с факти и обикновенни логически доказателства.По просто казано бойната спецпропаганда превръща човека в зомби, който не само активно поддържа внедрената в неговото съзнание пропаганда, но и агресивно се противопоставя на тези които поддържат различни възгледи или се опитват да го преубедят ползвайки логични доводи. Такива хора Ленин нарича, "полезни глупаци". В политическия жаргон, "полезен идиот" е термин за хора които се възприемат като пропагандатори за кауза, чиито цели не са напълно наясно, и които се използват цинично от лидерите на каузата.
en.wikipedia.org/wiki/Useful_idiot Тази пропаганда внася сред народа ни вътрешни разпри, недоверие и ненавист един към друг.Тя се разпространява услужливо от нашите медии защото разединява хората и пречи за създаването на ефективна съпротива срещу управляващите.Много хора се чудят защо българите търпят тия гадюхи дето ни управляват.Те мислят че причината е в пасивноста на българина, който обича да се навежда и да го клатят.Истината е че ни манипулират.
24tv.ua/ru/gnilaya_seledka_bolshaya_lozh...t_propaganda_n575794
п.п.Искам да обърна внимание и на една широко използвана техника при воденето на спор. Тя се практикува (несъзнателно )най много от про-руско настроените индивиди и се нарича Whataboutism.
en.wikipedia.org/wiki/Whataboutism (Такива има много не само у нас ,но и в Русия и Украйна, където им казват "Ватници") Нейната цел е да дискредитира позицията на противника, като му пречи да действа последователно, без да опровергае аргументите на противника.Тази тактика е наблюдавана в студентски дебати на на Лондонското училище по икономика в началото на 1980-те години.Лукас е написал през 2008 г., че "съветските пропагандисти по време на Студената война са обучени в тактика, която западните си събеседници наричат" whataboutism. "Той казва, че е обща риторична тактика, използвана от Съветския съюз за справяне с критиките на западния свят, така че общата реакция на конкретна критика да бъде "Ами ...", последвана от наименованието на дадено събитие в западния свят.