kaveiros писа:
Това е действащо законодаделство в 9 век в България
Както виждаш в половината от законите става дума за продаване и придобиване на роби
bg.wikipedia.org/wiki/Закон_за_съдене_на_хората
Не би трябвало, който и да било приск, да може, да те убеди в противното, след, като има известни факти, ясно и точно написани!
Пък за Крум има сведения, че е продал хиляди пленени войници в робство, на тържищата
Едва ли робовладелството и тъговията с роби му са били чужди и неестествени, след като го е практикувал и е известен с това..
Както кажеш
Но ти си този, който вярваш в дядо мраз и това че си пораснал, прави нещата още по-лоши
Съжалявам, но оказва се че българите са били робовладеци, също както и търговци на роби
Митовете в които вярваш отново се изпариха..
>> Вулгаризацията на римското право е оставила следи върху развитието на някои известни частноправни институтии и институции. Например упадъкът на древната patria potestas поради ликвидирането на древната патриархална фамилия, е довел до разширяване на договорното представителство и до признаване имуществена правоспособност на подвластните
От IV век държавата се реформира и навлиза в същинска монархия, която постепенно преминава от робовладелска във феодална – следкласическо РП. Гражданският оборот е по-забавен, създават се нови възгледи за собствеността на държавата и частните лица и се опростяват правните сделки. Правото става по-близко до масите (вулгаризацията означава достъпност) – започва да се систематизира недостъпното, създават се сборници, първите кодификация (първоначално са с частен х-р), а после и официалните: Теодосиевият кодекс и Юстиниановата кодификация.
>> Юриспруденцията започнала да дава разрешения, представляващи опростяване и даже израждане на разрешенията на класическото римско право. Стигнало се дори до смешение на стройно изградените правни институти като собственост и владение и др. Усвоявали се провинциални обичайноправни норми и концепции. В началото на следкласическия период вулгаризираното право, прилагано от римската юриспруденция, се е противопоставяло на създаваното чрез императорските конституции право, което не е било засегнато от вулгаризацията. Но в последствие нейни елементи започнали да проникват и там. По времето на Константин (312-337) вулгаризираното право възтържествувало и там.
Константин остава в историята с налагането на християнството и на първите закони, които преодоляват безбожното отношение към хората. Той премахва робството чрез държавен указ. Освобождаването на роб в църква в присъствието на епископ станало закон. Имало специален текст за евреите роботърговци (те се занимавали главно с тази търговия): „Ако евреин купи или обреже роб-християнин или друг иноверец, е длъжен да го освободи“ (Cod. Theod. XVI 9,1: а 335). През пролетта на 314 г. Константин разпоредил всички свободно родени, изпаднали в робство по времето на Максенций, да бъдат освободени. Всъщност Константин дал път на епископското и църковното право. Което значи, че съденето на хората ставало в най-голям синхрон с Божиите заповеди, с християнството. Оттогава датира даването на показания да става с двама свидетели, както го изисквала църквата.
ПП Нивото,док,нивото!!!!...Аз ти говоря за едно-ти ми отговаряш с приказки от деЦката градина!
ПП 2-да ти обясня аще малко какво всъщност имах в редвид-За да се стигне до Търновската канституция,която ,разбира се е заимствана от западноевропейските,в частност от френската ,доколкото помня,се тръгва няколко столетия о напред -а именно от вулгаризирането/каквото и да означава това,но нали то беше темата на разговор/на римското право!!!!!
А ти ми подскачаш в средновековна България?!?!?
А според някои изследователи ,самото вулгаризиране е процес повлиян от настъпването на варварските/вулгарни/порядки в римското общество!!!